Om uddannelsen

Kreativitet er en muskel vi alle har, og den kan trænes til at blive større, stærkere og klogere. I løbet af uddannelsen bliver du introduceret for værktøjer, som du kan bruge til at få flere og større idéer. En idé er nemlig ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Du lærer at få sat dine idéer i system, så du kan vurdere om de er gode eller dårlige. Først derefter kan du gå i gang med at få dem til at leve i virkeligheden – uanset om det er en reklamefilm, en app, en gratis koncert eller alle de muligheder, som vi ikke engang kender endnu. Det kaldes Integreret Kommunikation, og det er det, din fremtidige uddannelse, arbejdsgiver eller kunde efterspørger.

Der er ingen lektier i løbet af uddannelsen, men der skal afleveres en opgave baserest på jeres virksomhedns egen problemstilling i slutningen af forløbet.

Det kan næsten koges ned til evnen til at omsætte en ufattelig mængde teori til noget praktisk og anvendeligt. Evnen til at sætte sig ind i et stort stofområde, kondensere det og få en håndgribelig action-plan ud af det med de værktøjer, man får på uddannelsen!
— Troels Bjørn Thorn, Head of Global Branding & Marketing, Ørsted

Tæt på virkeligheden

I al undervisning og alle opgaver prøver vi at være så tæt på virkeligheden og jeres virksomhed som muligt. Det gør vi, fordi vi ved, at den eneste rigtige måde at blive en dygtig contentudvikler på, er ved at blive undervist og coachet af branchens topfolk, som selv har været denne udvikling igennem og kan trække deres erfaring, samtidig med at der arbejdes med egen virkelighed, så læringen bliver sat i perspektiv af jeres daglige udfordringer og contentbehov.



Uddannelsen er målrettet:

Marketingmedarbejdere, der fremadrettet skal beskæftige sig med virksomhedens sociale medier (grundforståelse og udbygning)

Medarbejdere, der har ansvar for dele af virksomhedens content (nuanceringer af grundforståelse og udbygning)

Interns, studentermedhjælpere og junior level, der har interesse i at dygtiggøre sig indenfor content strategi og creation (grundforståelse og udbygning) – disse vil efter endt uddannelse være meget attraktive for virksomhederne, der slippe for oplæring i egne 


Modulopbygget uddannelse

Contentlinjen er en modulopbygget uddannelse, der i løbet af de 25 undervisningsgange giver deltagerne solid indføring i og erfaring med at arbejde både teoretisk og praktisk med brandstrategi, målgruppe- og platformsindsigt, kreativ udvikling og produktion, samt måling og håndtering, og inspiration.

Særlig fokus sættes på den kreative idéudvikling samt produktion af content, som dermed giver deltagerne værktøjerne til at tænde deres kreative content-gnist.